Huiswerk 30 november tot en met 4 december.

Huiswerk 30 november tot en met 4 december.

Maandag 30 november:
De kinderen moeten de woordlijsten van Estafette (gele mapje) en Taal op maat/Lezen in beeld (groene mapje) goed oefenen. Binnenkort neem ik een onverwachte test af voor wat betreft de woordenschatwoorden behorende bij Lezen in beeld (blok 1 tot en met 3). Verder moeten de kinderen de tafel van 1 tot en met 10 leren deze week. Maandag 7 december neem ik deze tafeltoets af. Het gaat om het foutloos en vlot opzeggen van de tafels in de goede volgorde. Ook zet ik de nieuwe spellingswoorden in Bloon. Gelieve goed te oefenen!
Vandaag is de tafeltoets!
Dinsdag 1 december:
De kinderen krijgen vandaag het aanpakhuiswerk voor rekenen mee. Het moet de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd. Het huiswerk bestaat uit:

  • een werkblad met rekensommen.
  • een werkblad met grammaticahuiswerk.

Woensdag 2 december:
Vandaag krijgen de kinderen  rekenredactiesommen mee naar huis. Het moet de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd.
Tevens is vandaag de uiterlijke inleverdatum voor wat betreft de surprises (inclusief cadeautjes en gedichten).
Donderdag 3 december:
Vandaag krijgen de kinderen geen aanpakhuiswerk voor rekenen mee. Dit in verband met het Sinterklaasfeest op vrijdag 4 december.
Wel vindt de aardrijkskunde over hoofdstuk 2 plaats.
Vrijdag 4 december:
Vandaag wordt er geen huiswerk meegegeven.
Ik merk dat er thuis weinig geoefend wordt met het online spellingsprogramma Bloon. Het is belangrijk dat de kinderen de desbetreffende spellingswoorden regelmatig oefenen, zodat ze meer tijd hebben om de desbetreffende categorieën te automatiseren. Hetzelfde geldt voor de tafels van 1 tot en met 10. Er zijn nog steeds een aantal kinderen bij wie de tafels van 1 tot en met 10 nog niet geautomatiseerd zijn. Om rekenachterstanden te voorkomen, is het belangrijk dat de kinderen elke dag de tafels van 1 tot en met 10 oefenen. Niet alleen op een juiste volgorde en correcte antwoorden, maar ook op tempo.