Huiswerk maandag 23 november tot en met vrijdag 27 november 2015.

Maandag 23 november:
De kinderen moeten de woordlijsten van Estafette (gele mapje) en Taal op maat/Lezen in beeld (groene mapje) goed oefenen. Binnenkort neem ik een onverwachte test af voor wat betreft de woordenschatwoorden behorende bij Lezen in beeld (thema 1 tot en met 3). Verder moeten de kinderen de tafel van 1 tot en met 10 leren deze week. Maandag 30 november neem ik deze tafeltoets af. Het gaat om het foutloos en vlot opzeggen van de tafels in de goede volgorde.
Dinsdag 24 november:
De kinderen krijgen vandaag het aanpakhuiswerk voor rekenen mee. Het moet de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd. Het huiswerk bestaat uit:

• een werkblad met tafelsommen.
  • werkwoorden in de t.t. en v.t.

Geschiedenistoets hoofdstuk 2.
Woensdag 25 november:
Vandaag krijgen de kinderen  rekenredactiesommen mee naar huis. Het moet de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd.
Donderdag 26 november:
Vandaag krijgen de kinderen het aanpakhuiswerk voor rekenen mee. Het moet de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd. Het huiswerk bestaat uit:

• een werkblad met tafelsommen.
  • werkwoorden in de t.t. en v.t.

Vrijdag 27 november:
Vandaag wordt er geen huiswerk meegegeven.
Natuur/techniektoets hoofdstuk 2.
Ik merk dat er thuis weinig geoefend wordt met het online spellingsprogramma Bloon. Het is belangrijk dat de kinderen de desbetreffende spellingswoorden regelmatig oefenen, zodat ze meer tijd hebben om de desbetreffende categorieën te automatiseren. Hetzelfde geldt voor de tafels van 1 tot en met 10. Er zijn nog steeds veel kinderen bij wie de tafels van 1 tot en met 10 nog niet geautomatiseerd zijn. Om rekenachterstanden te voorkomen, is het belangrijk dat de kinderen elke dag de tafels van 1 tot en met 10 oefenen. Niet alleen op een juiste volgorde en correcte antwoorden, maar vooral op tempo.