Kinderboekenweek 2015.

Geachte ouders/verzorgers,
de Kinderboekenweek is vandaag van start gegaan. Het thema van de Kinderboekenweek is “Natuur, wetenschap en techniek”. In groep 5 hebben we het aanstekelijke nummer “Raar maar waar” gezongen. De komende anderhalve week staan in het teken van lezen. Zo zijn er de volgende activiteiten:

• Boekenmarkt: in samenwerking met Paagman.
  • Schrijversbezoek op vrijdag 9 oktober van 13:00-14:00 uur.
  • Allerlei leuke lesactiviteiten: creatieve lessen, voorleesactiviteiten, boekpromoties, muziekactiviteiten, taalactiviteiten e.d.
  • Wij bevelen het aan om veel te lezen met de kinderen: voorlezen, naar de bibliotheek gaan, boeken lenen, kinderen zelf laten lezen e.d. Dit heeft een positieve uitwerking op de taalvaardigheid van uw kind. Denk aan een uitbreiding van de woordenschat. Niet onbelangrijk wat betreft het begrijpend en technisch lezen.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Harm Berger.