Nieuwsbrief 29 april 2015

fotoalbum Koningsspelen
Donderdag 30 april is het zover; de groepen 1 tm 6 gaan op schoolreis naar Drievliet. We starten de gewone tijd op school. De bussen worden tussen kwart voor 9 en 9 uur verwacht. Hierna zullen we groep voor groep vragen om naar de juiste bus te gaan. We hopen dan rond 10 uur aan te komen bij Drievliet. De kinderen krijgen een lunch, maar geef uw kind een rugzak ook iets lekkers en iets te drinken mee. De weerberichten geven helaas ook regen op, een regenjas is dan wel prettig. We verwachten rond half vijf weer op school terug te zijn. Veel plezier allemaal.
Betaling: mocht u onverhoopt niet betaald hebben, wilt u dit dan morgen voor vertrek doen?
Groep 7 en 8
De groepen 7 en 8 blijven donderdag op school, maar hebben ook een leuke dag. Zij gaan Scheveningen verkennen. We wensen ook jullie een prettige dag toe.
Avondvierdaagse
Van 1-4 juni is het weer de jaarlijkse avondvierdaagse. Ook vanuit school doen we dit jaar weer mee. Direct na de meivakantie krijgt u de informatiebrief en kan er worden ingeschreven. We lopen dan elke avond 5 kilometer, de start is bij zwembad De Blinkerd.
Project Meten & Wegen
In april hebben wij voor de tweede keer dit schooljaar meegewerkt aan het project Meten en Wegen. Elk kind wordt apart genomen tijdens de gymles om te worden gemeten en gewogen in hun gymkleding, met deze gegevens wordt vertrouwelijk omgegaan. Door deze meting wordt duidelijk welke kinderen misschien wat extra hulp nodig hebben om een gezond gewicht te krijgen of te houden. Deelname aan de meting is vrijwillig. Hebt u bezwaar tegen de meting meld dit dan schriftelijk bij de leerkracht of de gymjuf. We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk kinderen meedoen.
GRATIS WORKSHOP HUISWERKBEGELEIDING VOOR OUDERS
Hoe kun je je kind goed begeleiden bij het maken van huiswerk?
Een praktische workshop vol tips, verzorgd door AFTER’S COOL en het CJG.
Tijdens deze workshop wordt er ingegaan op vragen als:
– Welke vaardigheden komen goed van pas in de brugklas?
– Hoe leer je voor Frans, geschiedenis en wiskunde?
– Hoe maak je een goede planning?
En natuurlijk is er mogelijkheid om uw eigen vragen te stellen! De workshop is bedoeld voor ouders van kinderen van 11 – 13 jaar. Wanneer: Woensdag 20 mei 2015 Tijd: 19.30 tot 21.30 uurWaar: CJG Scheveningen, Scheveningseweg 56 Aanmelden: scheveningen@cjgdenhaag.nl
Kosten: GRATIS
Praktisch en theoretisch verkeersexamen groep 7
Het officiële praktisch verkeersexamen is op 26 mei. Ook dan onontbeerlijk: JE FIETS! En nu alvast een oproep aan ouders om te assisteren. Ook voor deze dag opgeven bij de juffen! Alvast onze hartelijke dank. Het theoretisch verkeersexamen is achter de rug. Gefeliciteerd met het behalen van je eerste diploma! Voor de kinderen die een herexamen hebben, zal dat plaatsvinden op donderdag 21 mei.
Meivakantie
De meivakantie begint vrijdag 1 mei en eindigt op 18 mei. Dinsdag 19 mei gaan we weer beginnen.
Luizencontrole
Hoera luizen vrij. Jammer genoeg niet neten vrij. Desbetreffende groepen hebben een brief meegekregen en worden een keer extra gecontroleerd. Blijft u goed controleren! (nat kammen)? Volgende controle is woensdag 3 juni aanstaande. Onze school is vaak luizenvrij. Dat komt natuurlijk door het goed controleren van de haren door de ouders en…………………..door de controle.Wilt u ons helpen samen met andere ouders te controleren, dan vragen we u zich aan te melden. Dat kan bij directie of OR.
“Ukkepukkies”
Afgelopen week zijn wij met alle groepen naar de kinderboerderij geweest. Wat hebben wij een mooi weer gehad en wat hebben de kinderen genoten! Ook vonden wij het heel fijn dat er zo’n grote opkomst was. De kinderen hebben een speurtochtje gemaakt en hebben alle diertjes kunnen vinden. Het thema “Lente” is nu afgesloten.
Babynieuws!!!
Wij zijn verheugd dat wij bekend mogen maken dat Juf Stephanie in blijde verwachting is! Eind oktober zal zij haar kindje verwachten.
Maandag 18 mei is de peuterspeelzaal gesloten, dit betekent dat de meivakantie een dag langer duurt.
Muziekkamp Solleveld
Heb je de eerste week van de schoolvakantie nog niets te doen? Doe dan mee met het muziekkamp Solleveld voor kinderen van 7 t/m 14 jaar. Van 13 t/m 17 juli 2015. Verrassend, leuk en betaalbaar. Een belevenis die je moet meemaken. In 5 dagen leren we je kennis maken en experimenteren met muziek, dans en zang in de buitenlucht maar we doen ook spelletjes, sporten en creatief. Locatie: Kampeerterrein Solleveld aan de Monsterseweg, achter Kijkduin. Op dit terrein staan grote tenten. Het is een dagkamp dus uw kind iedere dag brengen tussen 8.00 en 9.30 uur en ophalen tussen 17.00 en 18.00 uur. Dit kamp kost € 75,00 per kind per week.
Inschrijven kunt u op 2 manieren:
1. Via de website: www.werkenaanwelzijndenhaag.nl/activiteiten/kinderen/muziekkamp.
2. Op locatie YMCA-Scheveningen, Keizerstraat 58 op woensdagen van 14 tot 17 uur.
Meer informatie: Martin Bruijn 06-12534207 en Ernst Fortunati 06-20715109
info@werkenaanwelzijndenhaag.nl
VakantiepasClub Meivakantie
De makers van de ZomervakantiePas hebben ook voor de meivakantie weer een leuk activiteitenaanbod (met korting) samengesteld. VakantiepasClubleden kunnen o.a. op zoek naar schatten bij Avonturia, praten met kamerleden, armbandjes maken bij Limited Edition of meedoen aan een workshop bij Jeugdtheaterschool Rabarber.
Basisschoolkinderen kunnen zich via de website kindervakantiepas.nl aanmelden als VPClublid.
Zij krijgen dan 2 weken vóór elke schoolvakantie een mailtje met VakantiePas kortingsbonnen
en een link naar de website waar de activiteiten beschreven staan.
Is uw kind nog geen VP Clublid, geef het dan (gratis) op via www.kindervakantiepas.nl
We wensen u een fijne week toe!