Nieuwsbrief nr 31 (mei) 2015-2016

schoolreis
Start laatste weken/ Afwezigheid Janneke Demoet
We zijn vandaag weer begonnen na een heerlijke zomerse vakantie van 2 weken. Helaas is onze directeur Janneke Demoet niet aanwezig. Zij is tijdens de vakantie opgenomen in het ziekenhuis voor een oog operatie. Zij is nu thuis aan het herstellen. We wensen haar beterschap toe!
Groep 5 Vandaag is groep 5 gestart met een nieuwe leerkracht, juf Kim Vreugdenhil. Hartelijk welkom en veel plezier in groep 5!
Mocht u als ouder van groep 5 kennis willen maken met de nieuwe juf, dan is dit mogelijk op maandag of dinsdagmiddag na schooltijd. U kunt dit aangeven via het strookje onderaan de nieuwsbrief. Wilt u het strookje uiterlijk vrijdagochtend teruggeven, dan kunnen wij vrijdagmiddag de tijdsindeling aan u meegeven.
De Centrale Eindtoets we zijn heel trots op onze groep 8. We hebben deze week wel de digitale versie binnen gekregen waardoor we kunnen vertellen dat de groep het heel netjes gemaakt heeft. Er is een gemiddelde groepsscore gehaald van 538,5!
Vanaf maandag verwachten we de papieren versie en kunnen we de individuele scores aan de leerlingen meegeven.
Schoolfoto’s We hopen vandaag de schoolfoto’s mee te geven. Wilt u de foto’s houden, dan met het bedrag in de enveloppe uiterlijk woensdag 25 mei weer inleveren en anders de enveloppe met foto’s teruggeven. Let op, wanneer u het mapje opent, bent u verplicht de foto’s aan te schaffen.
Nederlandse les Aanstaande vrijdag zal de nieuwe leerkracht van Mondriaan zich voorstellen. De ouders die Nederlandse les volgen zijn om half 9 welkom in de teamkamer. De lessen zullen dan weer starten vanaf vrijdag 27 mei.
Huiswerkbegeleiding De huiswerkbegeleiding voor groep 8 is gestopt. Groep 7 gaat nog even door, tot eind mei.
Fietsen van groep 7 en 8 horen in het fietsenhok naast de school. De fietsen op het grote plein graag goed in de rekken.
Ziekmelden iedere dag melden voor schooltijd of zo snel mogelijk en bij bezoek tandarts of dokter kopie inleveren van afspraak a.u.b. Dank u.
Overblijven en betaling Overblijfkaarten kunnen bij juf Hanny worden gekocht op dinsdag, woensdag en vrijdag. We vinden het ook heel fijn als het per bankbetaling gedaan wordt. NL65ABNA0580598128, naam van de leerling en groep vermelden en natuurlijk aangeven dat het om een overblijfkaart gaat. Een heel jaar kost voor de bovenbouw €180,00 en een half jaar €90,00 (goedkoper dan losse kaarten). Onderbouw kost een heel jaar €140,00. Er kunnen geen losse betalingen worden gedaan voor 1 keer overblijven. Een kaart van €5,- blijft heel lang geldig. (net als andere kaarten). Heeft u betaald voor een heel jaar of half jaar, dan is de leerkracht daarvan op de hoogte en als het een half jaar betreft, dan is ook de einddatum bekend. Als er een grote betaalachterstand is voor kinderen die willen overblijven dan dat pas weer als de achterstand is verholpen. Dit wordt schriftelijk gemeld bij ouders.
Vakantieregeling 2016-2017
Prinsjesdag 19 september 2016
Herfstvakantie 17-21 oktober 2016
Kerstvakantie 26 december 2016- 6 januari 2017
Voorjaarsvakantie 27 februari- 3 maart 2017
Goede vrijdag en 2e paasdag 14-17 april 2017
Meivakantie 24 april -5 mei 2017
Hemelvaart 25 en 26 mei 2017
2e Pinksterdag 5 juni 2017
Zomervakantie 10 juli-18 augustus
Het schoolmaatschappelijk werk is vertrouwelijk en gratis. Heeft u een vraag/zorg, neem dan gerust contact met mij op Annemieke van Mulligen, Tel: 06-41726944
e-mail: a.vanmulligen@smw-basisschool.nl
Gevonden voorwerpen Bij de gymzaal blijven steeds spullen over: jassen, tassen, sokken, gymschoenen en nog veel meer. Deze week graag meenemen wat van uw kind is. Kleding en schoenen die overblijven en niet opgehaald worden, gaan naar de kledingbank of het Rode Kruis.
Muziekkamp Solleveld Heb je de eerste week van de schoolvakantie nog niets te doen? Doe dan mee met het muziekkamp Solleveld voor kinderen van 7 t/m 13 jaar. Van 11 t/m 15 juli 2016. Verrassend, leuk en betaalbaar. Een belevenis die je moet meemaken. In 5 dagen leren we je kennis maken en experimenteren met muziek, dans en zang in de buitenlucht maar we doen ook spelletjes, sporten en creatief. Locatie: Kampeerterrein Solleveld aan de Monsterseweg, achter Kijkduin. Op dit terrein staan grote tenten. Het is een dagkamp dus uw kind iedere dag brengen tussen 8.30 en 9.30 uur en ophalen tussen 16.30 en 17.00 uur. Dit kamp kost € 85,00 per kind per week.
Inschrijven kunt u via de website: www.werkenaanwelzijndenhaag.nl/activiteiten/kinderen/muziekkamp.
Meer informatie: Martin Bruijn 06-12534207 en Ernst Fortunati 06-20715109
info@werkenaanwelzijndenhaag.nl
Fijne week toegewenst!
LinaeushofSchoolreisonderbouw
De Ukkepukkies
Thema Eet smakelijk
Belangrijke data: 17 mei dinsdag na de meivakantie is de Peuterspeelzal gesloten, net als de Oranjeschool.
In week 15 zullen de tien minuten gesprekken van de peuters plaats gaan vinden.
De inschrijflijsten voor deze gesprekken hangen in de gang.
Dinsdagochtend 24 mei is de peuterspeelzaal de juffen hebben deze ochtend cursus, ‘s middags is de speelzaal gewoon open.
Woensdag 1 juni is de peuterspeelzaal gesloten, ook deze ochtend hebben de juffen cursus.
peuterEETsmakelijk