Nieuwsbrief nr 37 (juli) 2015-2016

8eGRoup
8eGRoup2
Vakantie
Zoals ieder jaar zeggen we weer “het jaar is voorbij gevlogen” en is het bijna vakantie. Nog een dag en dan is het zover, morgen om 12 uur begint de zomervakantie. Groep 2 heeft kennis gemaakt met hun nieuwe groep 3, voor velen een bekende juf (Joyce). Op de valreep is het gelukt een vervanger te vinden voor juf Saskia die ons gaat verlaten. Maandag komt juf Astrid in kleutergroep de Zeehondjes en dinsdag t/m vrijdag een nieuwe juf: Patricia Zijlstra. We bedanken juf Saskia voor haar inzet en wensen haar een fijne tijd met haar nieuwe baan op een verzekeringskantoor. We hopen dat juf Saskia haar kleuters niet teveel gaat missen. Succes!!
Juf Hanny bedankt iedereen voor de leuke cadeaus, tekeningen, bloemen en nog veel meer. Samen met collega`s, ouders en leerlingen is er een mooi bedrag verzameld en hebben we een mooi bedrag kunnen overhandigen, dan kan onze Hanny lekker gaan shoppen in haar vrije uurtjes. Veel plezier. En nogmaals onze hartelijke dank voor alles in de afgelopen 21 jaar.
Juf Ilse zal op vrijdagochtend te vinden zijn bij de Zeesterren.
Na de vakantie is juf Leonie nog een weekje op school in groep 3 samen met Joyce, en in de kleuterklas juf Astrid en juf Patricia. Juf Kim gaat na de vakantie naar groep 7 en we wensen juf Debby een fijn verlof (vakantie) en lieve baby!
Verdwenen Afgelopen week zijn er 2 jassen verdwenen van school, een jongensjas bij de kleuters (spijker) en een jas van een meisje uit groep 4 /5. Dit is een zwart leren jasje met metalen ritsjes aan de voorkant. Wie o wie heeft er een verkeerde jas thuis, graag morgen meenemen naar school. Dan kunnen ook deze kinderen met jas de vakantie in.
We hopen natuurlijk dat we geen jas meer nodig hebben en dat het mooi weer gaat worden. Dan wordt het zeker in Scheveningen genieten van de vakantie. En natuurlijk willen we iedereen weer welkom heten op 22 augustus, want dan ….. is de vakantie weer voorbij.
Groep 8 De musical was leuk, de leerlingen van groep 8 hadden een gezellige afscheidsavond met een gelukkig droge BBQ. Fijn dat zoveel (groot)ouders zijn komen kijken en gezellig nog even met ons hebben na geborreld (na gekletst). Groep 8 veel plezier en succes op je nieuwe school!
Kinderen in hun sas met de VakantiePas
In de VakantiePas van 2016 staan heel veel activiteiten waar kinderen power van krijgen. Power zit overal: in spieren, hart, hoofd en buik. Al die powers kunnen groter en sterker worden. Met praten, sporten, spelen, leren, tekenen, muziek maken, eten, musea bezoeken, noem maar op. Met de
VakantiePas kunnen kinderen deze zomervakantie heel wat powerrrrr krijgen! Ze kunnen een instrument proberen, leren klimmen of op hockeykamp, hun eigen boontjes doppen, dansen, jongleren en nog veel meer.
Bovendien kunnen kinderen een fiets winnen of vrijkaartjes voor Duinrell. In de VakantiePas staat precies wat ze daarvoor moeten doen.
Op de website vakantiepas.nl staan eventuele wijzigingen én activiteiten die niet in de ‘papieren’ VakantiePas staan. Ga naar vakantiepas.nl voor meer informatie. Alle kinderen hebben de Vakantiepas vorige week al ontvangen!
Van groep 2 naar groep 3 Het is gelukt. Alle kinderen zijn over naar groep 3. Het was een hele tour en best wel warm. Leuk dat zoveel ouders er waren om aan te moedigen!
Kennismaken Ook de leerlingen van de overige groepen hebben even kennis gemaakt met hun nieuwe juf of meester.
Vakantieregeling 2015-2016 Zomervakantie 8 juli vanaf 12.00u t/m 19 augustus
Vakantieregeling 2016-2017
Studiedag SCOH (Oranjeschool) Maandag 19 september 2016
Prinsjesdag Dinsdag 20 september 2016
Herfstvakantie 17-21 oktober 2016
Kerstvakantie 26 december 2016- 6 januari 2017
Voorjaarsvakantie 27 februari- 3 maart 2017
Goede vrijdag en 2e paasdag 14-17 april 2017
Meivakantie 24 april -5 mei 2017
Hemelvaart 25 en 26 mei 2017
2e Pinksterdag 5 juni 2017
Zomervakantie 10 juli-18 augustus
Studiedagen: Maandag 31 oktober
(op dit moment bekend) Maandag 8 mei (aansluitend aan meivakantie)
Gevonden voorwerpen Bij de gymzaal blijven steeds spullen over: jassen, tassen, sokken, gymschoenen en nog veel meer. Deze week graag meenemen wat van uw kind is. Kleding en schoenen die overblijven en niet opgehaald worden, gaan naar de kledingbank of het Rode Kruis.
Zwemmen maandag 29 augustus is de eerste keer zwemmen voor groep 5, 5/6 en groep 6. Juiste tijden ontvangt u nog .
Wilt u mee als begeleider naar zwemmen dan heel graag, hoe meer ouders meer kunnen, des te makkelijker wordt het om een rooster te maken. Opgeven bij de leerkracht.
Gymnastiek maandag (22-08-2016)na de vakantie geen zwemmen en ook nog geen gymnastiek. Vanaf dinsdag wel en het rooster voor het komend jaar krijgt u de eerste week.
Ukkepukkies Donderdag 7 juli is de laatste schooldag.
We kunnen terugkijken op een druk maar ontzettend leerzaam en gezellig schooljaar.
We moeten helaas van verschillende peuters afscheid nemen zij zullen na de grote vakantie naar de basisschool gaan deze peuters wensen wij nog veel fijne schooljaren toe
Wij willen alle ouders bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen het afgelopen schooljaar, en wensen iedereen een hele fijne vakantie toe.
De juffen zien alle peuters graag weer maandag 22 augustus 2016.
Alvast twee belangrijke datums voor het nieuwe schooljaar:
Maandag 19 september is de peuterspeelzaal gesloten i.v.m. een studiedag.
Maandagmiddag 26 september is de peuterspeelzaal eveneens gesloten.