strandschatten zoeken

Tijdens het thema buitenspelen besteden we aandacht aan het buitenspelen. Dit kan op straat (de stoep), in de speeltuin, op het schoolplein, maar ook in het bos of op het strand. Het is prachtig weer om een fijne strandwandeling te maken. Dan is het leuk om te voetballen of een zandkasteel te maken. Het is ook leuk om strandschatten te zoeken zoals verschillende schelpen. Nog leuker is het om deze strandschatten mee te nemen naar school of opa en oma om erover te vertellen.
U kunt samen met uw zoon of dochter een doosje maken voor de strandschatten. Print het speurblad en plak het op een eierdoos voor 10 eieren. Wanneer de kinderen een strandschat gevonden hebben doen ze deze in het doosje. Thuis kunnen ze het aan anderen laten zien en over hun avontuur vertellen.

Door op deze link te klikken opent het speurblad: Speurblad voor een strandwandeling