Nieuwsbrief 26 augustus 2015

2015StartSchooljr
Nieuw schooljaar Fijn(bijna)Iedereen weer terug van vakantie en begonnen. We missen nog een paar leerlingen en we hopen dat ook die kinderen weer gezond en wel bij ons terugkomen. Succes voor iedereen en een fijn schooljaar. Onze nieuwe meester in groep 5. We hebben nog een nieuw gezicht dat is de conciërge Hans Verhoek, hij werkt alle dagen behalve vrijdag. Harm en Hans van harte welkom in ons team.
In groep 3 is er een verandering. Marielle Benjamins gaat Elise Mallegrom tijdens haar zwangerschapsverlof vervangen. Annemiek Van Kooten-Bol is er de hele week, maar heeft vanaf september op dinsdag studieverlof en geeft op vrijdag blokfluit les. Dan is Juf Marielle er. Elise Mallegrom gaat tot aan haar verlof groepjes groep 3 leerlingen uit 3A en 3 B begeleiden. Maandag, woensdag donderdag juf Annemieke, dinsdag en vrijdagochtend juf Mariëlle in 3A, vrijdagmiddag zijn de leerlingen van groep 1, 2, 3 en 4 vrij.
Groep 5 t/m 8 heeft les (ook op vrijdag) tot 15.00u.Dat is voor groep 5 altijd even wennen zo aan het begin. In groep 4 /5 is het fijn dat groep 5 dan alle aandacht kan geven aan de zaakvakken. Alle leerkrachten in de bovenbouw worden op de vrijdagmiddag ondersteund door een leerkracht uit de onderbouw.
Werkzaamheden
Tijdens de vakantie zijn er werkzaamheden in de lokalen verricht, op de eerste en 2e verdieping zijn ventilatie units geplaatst die ervoor moeten zorgen dat de luchtverversing beter wordt. Frisse lucht is goed voor de concentratie van de leerlingen en leerkracht.
Pauzefit We starten dit jaar met pauzefit, alleen de leerlingen die overblijven krijgen gedurende het schooljaar sport tijdens het overblijfuurtje door een bevoegde leerkracht van Stichting Wijs. Natuurlijk wordt er rekening mee gehouden dat de kinderen ook rustig moeten eten.
Schoolzwemmen gaat ook weer van start, dat is voor de kinderen van groep 5 en 6 op maandagochtend. We hopen dat er veel ouders zijn die meegaan. Dan kunnen we een rooster maken. De kinderen hebben busvervoer, dat moet betaald worden en kost €24,00 dit bedrag overmaken onze NL65ABNA0580598128
schoolrekening
Huiswerkbegeleiding is er alleen voor leerlingen groep 7 en 8. Aanmelden bij de leerkracht. We starten donderdag 17 september van 16.00u tot 17.00u. We stoppen ermee op donderdag 9 juni.
Kennismakingsgesprekken
Ook dit jaar willen we starten met de kennismakingsgesprekken ouders met leerkrachten. U kunt de uitnodiging verwachten voor 7 en 8 september.
Vakantieregeling 2015-2016
Studiedag 14 september
Prinsjesdag 15 september
Sinterklaas alleen de middag van vrijdag 4 december
Herfstvakantie 19 oktober t/m 23 oktober
Kerstvakantie 21 december t/m 1 januari 2016
Voorjaarsvakantie 22 t/ 26 februari 2016
Goede Vrijdag en 2e Paasdag 25 maart/ 28 maart
Koningsdag Woensdag 27 april 2016
Meivakantie 2 t/m 17 mei
Zomervakantie 11 juli t/m 19 augustus
De verlengde schooldag lessen van Skills for Kids gaan ook weer starten.
Er kan nu worden aangemeld voor het eerste blok. Dit doet u via de site: www.skillsforkids.nl/oranjeschool
Het volgende wordt het eerste blok aangeboden:
Kleutertheater op dinsdag 15:15-16:15 | groep 1,2
“Er was eens…..”. Tijdens de lessen kleutertheater ervaart het kind een vlotte en enthousiasmerende kennismaking met het theater vak. Kenmerkend is de vaart, het plezier en de gemeenschappelijke ervaring. Gêne wordt snel overboord gegooid. Voor dat je het weet staat iedereen op de speelvloer. We oefenen stemgebruik, uitbeelden van emoties en het verschil tussen echt en spel.
Design met restmateriaal op dinsdag 15:15-16:15 | groep 3,4
Waarom al je dozen, potjes, doppen en ander materiaal weggooien. In deze lessen maken wij van alle soort restmateriaal ware kunstwerken.
Aan de hand van een thema of onderwerp krijgen kinderen de kans om hun fantasie te gebruiken. Het zal resulteren in ware kunstwerken
Techniek op donderdag 15:15-16:15 | groep 5,6
Veel kinderen willen vaak het ‘hoe en waarom’ weten.
Bij ons gaan ze daadwerkelijk aan de slag met allerlei technische vragen. Hoe maak je een stroomkring? Hoe werken robots? Wat is een stevige constructie? Veel uitleg maar daarnaast vooral veel doen. Dat is ons motto.
Extreme sporten op vrijdag 15:00-16:00 | groep 7,8
Net als Robin Hood altijd al met een handboog van ver op een doel willen schieten? Dat kan bij ons. Onder leiding van een deskundig instructeur trainen de kinderen op een leuke manier hun schouders-, rug- en armspieren. Ook concentratie is van groot belang. Wie zich goed concentreert, schiet prachtige pijlen. Maar dat is nog niet alles! In deze cursus maak je namelijk kennis met allerlei extreme sporten die je normaal niet zomaar doet! Al eens gehoord van Run Archery? Een combinatie van veldlopen (cross country) en handboogschieten? Of Streetsurfen? Waarbij je meerdere technieken leert die oorspronkelijk van het golfsurfen, skateboarden en snowboarden afkomstig zijn? Kinderen verbeteren daarmee niet alleen hun evenwichtsgevoel, maar ook hun concentratievermogen. En wat als uw kind valt? Beschermende kleding is natuurlijk noodzakelijk. Met kniebeschermers, polsbeschermers en een helm kunnen de kinderen wel tegen een stootje. Wie durft?!
Fijne week!