boekpresentatie

Beste ouders/verzorgers en leerlingen van groep 7

In groep 7 moet je een spreekbeurt houden, maar ook een boekpresentatie. Dit houdt in dat uw kind een boek passend bij zijn/haar niveau zoekt (geen informatieve, prenten- en stripboeken) en dit uitwerkt tot een boekpresentatie. Vaak kiezen kinderen een favoriet boek uit, dit raad ik ook aan. Naast het boek gelezen te hebben zoeken ze ook informatie over de schrijver en illustrator op en zetten dit in een PowerPoint-presentatie. Erg handig want zo heb je jouw aantekeningen bij de hand. Uiteraard mag u uw kind helpen bij het voorbereiden van deze presentatie. Denk hierbij aan het verzamelen van geschikte informatie en dit tot een klein geheel brengen. Het is de bedoeling dat de boekpresentatie alleen gepresenteerd wordt.

De eerste boekpresentatie gaat starten op: 7 januari
Boekpresentatie:

• Je hebt het boek gelezen en weet waar het over gaat.
  • Je legt uit waarom je dit boek gekozen hebt.
  • Je vertelt wie de schrijver, illustrator en de uitgever zijn.
  • Je geeft korte informatie over de schrijver en de illustrator. Welke boeken heeft hij/zij nog meer geschreven, waar ze vandaan komen, hoe oud ze zijn, wat ze naast schrijven nog meer doen, of ze voor dat ze schrijver werden ook een ander beroep hadden, etc.
  • Je geeft een korte samenvatting van het verhaal waarin jij vertelt waar het verhaal over gaat.
  • Je leest (heel kort) jouw favoriete stukje voor.
  • Je overtuigt de klas waarom ze het door jou uitgekozen boek moeten lezen. De opmerking omdat het leuk is”, is niet voldoende.
  • De presentatie duurt ongeveer 5 tot maximaal 10 minuten.
  • Je maakt een PowerPoint presentatie.

Veel succes!!!
Met vriendelijke groet,