Huiswerk week 12 oktober tot en met 16 oktober.

Maandag 12 oktober:
De kinderen krijgen een nieuwe woordenlijst van Estafette (woordenlijst 2) mee naar huis. Deze lijst moet in het gele mapje worden bewaard. Het is de bedoeling dat de kinderen deze woorden de komende weken hardop oefenen. Wederom gaat het om het foutloos en vlot lezen. De nieuwe spellingswoorden staan in Bloon. Het gaat om de lijst met de lange klank aan het eind van een woord of aan het eind van een klankgroep. Verder moeten de kinderen de tafel van 9 leren deze week. Tevens moeten de tafels van 1 tot en met 8 en de tafel van 10 worden herhaald. Maandag 26 oktober neem ik deze tafeltoets af. Het gaat om het foutloos en vlot opzeggen van de tafels in de goede volgorde.
Ook hebben de kinderen vandaag de samenvatting behorende bij het eerste hoofdstuk van het vak natuur/techniek mee naar huis gekregen. De toets van dit eerste hoofdstuk wordt op vrijdag 30 oktober afgenomen. De gekleurde woorden (in het grijs) vormen de rode draad. Zou u deze goed willen oefenen met uw kind binnen de context (zie hiervoor de samenvatting).
Dinsdag 13 oktober:
Deze dag is de toets geschiedenis betreffende hoofdstuk 1.
Tevens krijgen de kinderen vandaag het aanpakhuiswerk voor rekenen mee. Het moet de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd.
Woensdag 14 oktober:
Vandaag krijgen de kinderen rekenredactiesommen mee naar huis. Deze moeten de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd.
Donderdag 15 oktober:
Vandaag krijgen de kinderen het aanpakhuiswerk voor rekenen mee. Het moet de volgende dag in het rode rekenmapje worden ingeleverd.
Tevens krijgen de kinderen de nieuwe woordenschatwoorden behorende bij blok 2 van Lezen in beeld (begrijpend lezen) mee naar huis. Zou u deze woorden met uw kind willen oefenen? Ik overhoor deze woorden steekproefsgewijs.
Vrijdag 16 oktober:
Vandaag wordt er geen huiswerk meegegeven.